Blisko miesiąc temu prosiliście o interwencję dotyczącą służby zdrowia w gm. Masłów, oprócz poruszenia sprawy wysłaliśmy pisma do firmy świadczącej usługi zdrowotne oraz Wójta gminy Masłów. Prosiliśmy o informacje, wyjaśnienia i poprawę dostępu do usług medycznych.
Dzisiaj publikujemy odpowiedź dyrektora ośrodków:
Liczba porad od 12.10 do 1.11.2020 w ośrodkach w Masłowie i Mąchocicach Kapitulnych zrealizowanych zostało 238 porad w formie wizyt osobistych oraz 894 porady w formie telefonicznej (w tym 286 dotyczących powtórnych recept).
Możliwe formy i czas rejestracji to forma osobista, przez telefon i przez internet. Rejestracja telefoniczna działa w godzinach 7-18. Rejestracja osobista możliwa jest w godzinach pracy poszczególnych ośrodków.
Czas oczekiwania na wizytę/teleporadę od dnia 12 października 2020 do 1 listopada 2020, średni czas oczekiwania na wizytę/teleporadę w ośrodkach w Masłowie i Mąchocicach Kapitulnych, liczony od momentu zgłoszenia (wprowadzenie wizyty do systemu) do momentu zakończenia wizyty (wykonanie wizyty), wynosił 3,05 dnia. Najdłuższy czas oczekiwania zarejestrowany w tym okresie, liczony od momentu zgłoszenia (wprowadzenie wizyty do systemu) do momentu zakończenia wizyty (wykonanie wizyty), wynosił 14 dni.
Godziny przyjmowania przez lekarza: W okresie od dnia 12 października 2020 do dnia odpowiedzi (tj. 1 listopada 2020), w ośrodkach w Masłowie i Mąchocicach, świadczenia lekarza POZ były realizowane zgodnie ze zgłoszonym harmonogramem, tj. w godzinach 8-18 w Masłowie i 8-15 w Mąchocicach Kapitulnych w dniach powszednich.
Liczby osób „skierowanych na tzw. wymazy COVIDowe”: system nie udostępnia żadnych funkcjonalności pozwalających na raportowanie liczby wprowadzonych zleceń takich badań.
Wszystkie porady dotyczące COVID-19 sprawozdawane są ze stosownym kodem ICD10. Na podstawie danych z aplikacji do obsługi działalności medycznej wykorzystywanej przez Centrum Medyczne „Zdrowie”, od dnia 12 października 2020 do dnia odpowiedzi (tj. 1 listopada 2020) w ośrodkach w Masłowie i Mąchocicach Kapitulnych zrealizowano:
– 173 porady dla 135 osób z kodami ICD dotyczącymi COVID-19, w tym
– 98 porad dla 77 osób z kodem U07.1 (wirus zidentyfikowany na podstawie badania laboratoryjnego)
Powyższe liczby w przybliżeniu pokazują liczbę osób kierowanych na „tzw. wymazy COVIDowe”. Podanie precyzyjnej liczby wymagałoby analizy wpisów w dokumentacji medycznej wszystkich wskazanych powyżej przypadków.
Poprosiliśmy Dyrektora Generalnego Pana Krzysztofa Mielecha o rozważenie udostępnienia numeru telefonu wyłącznie dla mieszkańców gminy Masłów lub wyznaczenie specjalnych godzin rejestracyjnych.
W tym zakresie nadeszła odpowiedź:
Odnosząc się do prośby „Prosimy o rozważenie możliwości wyznaczenia dodatkowej godziny rejestracji wyłącznie dla mieszkańców gminy Masłów lub wyznaczenie odrębnego numeru telefonu, takie rozwiązanie koresponduje z oczekiwaniami mieszkańców.” informuję, że Centrum Medyczne „Zdrowie” na bieżąco analizuje i optymalizuje sposób organizacji pracy przychodni, w tym sposób organizacji rejestracji i obsługi połączeń telefonicznych. W szczególności w ostatnim czasie w tym obszarze zwiększone zostało zatrudnienie oraz zmieniony został system informatyczny do obsługi przychodni. Niemniej zmiany w postaci odrębnych godzin rejestracji lub odrębnego numeru telefonu dla mieszkańców gminy Masłów nie są przewidywane.
Dyrektor skierował również prośbę o współpracę.
W Polsce obowiązuje stan epidemii. Wciąż dynamicznie rośnie liczba pacjentów z infekcjami. Lekarze i inny personel medyczny mający częsty kontakt z pacjentami, mimo zachowanych koniecznych środków ostrożności, są ponadprzeciętnie narażeni na kontakty z wirusami. Przekłada się to na częste wyłączanie ich z możliwości udzielania świadczeń – zwolnienia, kwarantanny i izolacje. W konsekwencji zdarza się, że przychodnie POZ są zamykane i pacjenci pozostają przez dłuższy czas bez żadnej opieki w tym zakresie.
Centrum Medyczne „Zdrowie” apeluje o obiektywne spojrzenie, wyrozumiałość i współpracę. Tylko takie podejście pozwoli nam wspólnie poradzić sobie z bieżącą, trudną sytuacją.
Poniżej publikujemy istotne (w naszej ocenie) zapisy umowy, które wprost dotyczą pacjentów.
More Stories
Liderzy uchylonych decyzji administracyjnych
Gdzie są radni jak ich nie ma?
Wójt Gminy Łopuszno – wyrok NSA w Warszawie