Potrzebujemy wsparcia !

Szanowni Państwo
Czy nasi czytelnicy wiedzą, że sprawy obywatelskie to nie jedyna działalność którą podejmuje Stowarzyszenie RIO?
Kiedy trzy lata temu Prezes Zarządu naszego Stowarzyszenia poddał członkom organizacji pomysł rozszerzenia działalności statutowej o upowszechnianie kultury fizycznej wśród dzieci i młodzieży, a w szczególności o sporty żeglarskie nie wiedzieliśmy jeszcze wtedy w co wdepnęliśmy.
Przez ostatnie dwa lata pozyskaliśmy teren pod budowę bazy żeglarskiej dla dzieci i młodzieży od Gminy Górno, teren został ogrodzony, została doprowadzona energia elektryczna. Postawiliśmy hangar, wiatę dzięki „Kaganek” Fundacji Świętokrzyskiej Grupy Przemysłowej Industria S.A.
Zakupiliśmy 8 łódek szkoleniowych dla dzieci i co najważniejsze przez te jedyne 24 miesiące dorobiliśmy się blisko 100 wychowanków.
Wszystkie środki, które udało nam się pozyskać inwestujemy w sprzęt, w zaplecze, w możliwości rozwoju naszych podopiecznych, gdyż praca z nimi daje nam największą radość. Szczere rozmowy z 7 letnim żeglarzem potrafią nadać sens temu co robimy na co dzień i z czym się mierzymy.
Jak to w życiu bywa doszliśmy do momentu w którym brak profesjonalnego pływającego pomostu blokuje nam możliwość rozwoju. Stoimy przed koniecznością zakupu większych łódek szkoleniowych dla dzieciaków, które nie mieszczą się już w małych Optimistkach. To wszystko sprawia, iż dotychczasowy pomost tymczasowy jest niewystarczający. Obecny pomost użytkowany jest nie tylko przez naszą załogę, ale praktycznie codziennie służy osobom postronnym do slipowania pontonów, kajaków czy desek SUP na zbiorniku w Cedzynie.
Dlatego zwracamy się do wszystkich Państwa, którym bliskie jest to co robimy oraz bliski jest rozwój żeglarstwa wśród dzieci i młodzieży o wsparcie w realizacji tej inwestycji.
Nasza organizacja pozyskała wszystkie pozwolenia wymagane dla tego projektu. W chwili obecnej staramy się zgromadzić kwotę 80tys. złotych tak, aby na początku przyszłego sezonu zrobić oficjalne otwarcie i móc na nie Państwa zaprosić. Nowy pomost będzie miał całkowitą długość 25m, 4 Y bomy (miejsca postojowe dla dużych jednostek) i będzie posiadał iluminację – będzie piękny 🙂
Więcej o naszej działalności na rzecz dzieci i młodzieży można przeczytać Facebook
Podajemy numer konta do wsparcia w postaci darowizn na budowę pomostu:
Numer konta: 14 1240 4416 1111 0011 2037 9359 (PEKAO)